Funkcionerska kampanja za vreme vanrednog stanja (i u odeljak BLOG)

Funkcionerska kampanja

Približavaju nam se polako izbori. Za nešto više od dve nedelje građani će birati svoje predstavnike na izborima za Narodnu skupštinu Republike Srbije, Skupštinu Autonomne pokrajine Vojvodine, gradske i opštinske skupštine u najvećem broju gradova i opštini u Srbiji.

Ovi izbori, kao što znamo, prvobitno su trebali biti održani 26. aprila, ali zbog pandemije i uvođenja vanrednog stanja izazvanog korona virusom, Opšti izbori odloženi su za 21. jun.

Suštinski gledano, za vreme vanrednog stanja nije bilo mnogo kampanje za izbore. Barem ne direktno. Vlada i predsednik su se hvalili mogućnošću da nabave potrebne maske, respiratore i kvasac, ali nisu se direktno oslanjali na predizbornu kampanju i pominjali direktno svoju Srpski naprednu stranku (SNS), pa se to može protumačiti kao klasičan self-marketing vlasti koji nam je svakodnevno prikazivan i pre vanrednog stanja. Da se razumemo, sve je to legalno i po zakonu.

Cilj ovog bloga jeste da ukaže na funkcionersku kampanju na lokalu, ali pre svega osvrnuću se na lokalne funkcionere za vreme vanrednog stanja i ramove SNS-a na oficijalnim profilima na društvenim mrežama ostaviću za neki naredni tekst.

Elem, počnimo pre svega od definicije šta je to funkcionerska kampanja. Najprostije rečeno, funkcionerska kampanja je kada se funkcioner (predsednik, premijer, ministar, gradonačelnik, gradski većnik…) u svojoj ulozi ubaci i promociju svoje partije. Dakle, gradonačelnik pominje partiju iako je došao u svojstvu prvog čoveka grada – eto, to je funkcionerska kampanja.

Za vreme koronom izazvanog vanrednog stanja – većina funkcionera u Nišu nisu imali velikih ispada. Korišćenje gradskih i opštinskih infrastruktura u pomoći sugrađanima uglavnom nije imalo predznak partije.

Ipak, nije sve prošlo kako bi trebalo. Najviši funkcioneri – načelnica Nišavskog upravnog okruga Dragana Sotirovski i gradonačelnik Niša Darko Bulatović imali su nekoliko primera promocije SNS-a na svojim profilima koje koriste u svrhe promocije svoje funkcije. Zvanične stranice Grada Niša i Nišavskog okruga nisu se oglašavale ovako.

Darko Bulatović koristio je nekoliko puta na Twitter-u, Facebook-u i Instagramu haštag #немастајања koji je koristio i u stranačke svrhe što možete videti ovde. I pored fotografija na profilima društvenih mreža sa predsednikom Srbije, ne možemo reći da je tu bila funkcionerska kampanja iako smo neke od takvih prijava dobijali u okviru prijave zloupotrebe javnih resursa u političkim kampanjama u lokalnim sredinama.

Sa druge strane, načelnica Nišavskog upravnog okruga Dragana Sotirovski je na svojoj zvaničnoj stranici koja joj služi za promociju svoje funkcije, u objavi od 31. marta podsetila da je i članica Glavnog odbora SNS-a potpisavši se kao „članica GU SNS-a i načelnica NUO“.

Možda će ovo zvučati kao teranje maka na konac, ali i ovi izolovani primeri, naričito primer načelnice Sotirovski, i te kako spadaju pod definiciju funckionerske kampanje, naročito ako su to zvanični kanali funkcija.

Da se razumemo, svi funkcioneri mogu da učestvuju u političkim kampanjama, ali ako se obraćaju kao funkcioneri – onda moraju se obraćati i onima koji ne glasaju za njih jer su i njima odgovorni. Sa druge strane, ako na zvaničnim sredstvima komunikacije, naročito za vreme vanrednog stanja kada su stigli apeli i od predsednika Srbije da se ne koristi vreme za promociju stranke, činjenice poput članica Glavnog odbora SNS stvarno su zanemarive i treba se potpisati samo onom drugom, za građane, važnijom funkcijom.

Leave a Comment